Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan.
Jag har en 460 2.0 -95
Jag har fått ngt. knepigt fel på höger framlykta. Både hel och halvljus är dött och samtidigt börjar då kontrolllampan för helljus (Den blåa på instrumentet) att lysa svagt. Felet kommer och går lite. Funderar på om det kan vara ett ljusrelä. Öppnade den trekantiga relädosan precis framför vindrutan i motorrummet men det fanns ingen förteckning över vilket relä som gick till vad. Vet ngn hur placeringen är på ljusreläerna?

Alla tips välkomnas varmt.

:cry:

Mvh
Kalle
av krang
Hur du kollat att lampan och kontakterna är okej. Kan bli mycket roliga fel av förkolnade lampor och kontakter där framme.
Användarvisningsbild
av kallsund
Hej.
Tack för svaret. Jo, jag har faktiskt lokaliserat felet till kablaget framme vid lyktan. Föregående ägare har bytt kontakt och förmodligen bara tvinnat ihop kablarna och vevat eltejp runt. När man pillar lite på skarvarna så börjar det lysa. Ska göra om skarvningen vid tillfälle. Lat som jag är så kör jag just nu med "pilltekniken" när det behövs.

:D

mvh
Kalle
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]