Sida 1 av 1
Ingen gnista B230F -90
Postat: mån 12 nov 2007, 20:37
av suprafredde
Brosans 240 strular som vanligt.
Förra gången va de bränslepumps relät som inte va så svårt att hitta.
Men nu e de värre o jag kan inte mycket om volvons EFI.
När man slår på tändningen så tänds alla kontrollampor UTOM lambda-lampan. Broren har bestämt för sig att den ska tändas.
Och det kommer ingen gnista när man kör på startmotorn.
Alla tips o ideer mottages tacksamt.
MVH Fredrik
Postat: mån 12 nov 2007, 21:19
av Fluffen
Några felkoder?
Postat: mån 12 nov 2007, 22:29
av suprafredde
Hej Fluffen.
Jasså det går att ta ut felkoder.
Hur gör man? Ska surfa runt på forumet o se om jag hittar det.
Har hittat instruktionerna nu o jag ska försöka läsa av felkoderna o ber att få återkomma, tack så länge.
MVH Fredrik
Postat: ons 14 nov 2007, 18:03
av suprafredde
Hej igen.
Måste va nått som e seriöst galet här...
Öppnar huven o sätter i den lilla kabeln i hål 2 eller 6.
När jag slår på tändningen börjar dioden lysa svagt.
Sen när jag håller ner knappen så skiner dioden upp men sen slocknar den när jag släpper och går tillbaka till att lysa svagt.
Oavsett om jag håller knappen inne 1 2 3 4 5 etc sekunder så händer endast ovan nämnda. Dvs jag får inte ut någonting alls...
Knasig bil denna 240 :???:
MVH Fredrik
Postat: tor 15 nov 2007, 19:13
av suprafredde
Om ingen har några ideer så kanske någon har ett elschema till min bil så ska jag nog själv kunna hitta felet.
MVH Fredrik
Postat: tor 15 nov 2007, 19:16
av Fluffen
Slutade lambdalampan lysa i samband med startvägran?
Hur ser rotor,tändkablar,fördelarlock och tändstift ut?
Har du prövat att byta ut tändmodulen?
Postat: tor 15 nov 2007, 21:01
av anp
suprafredde skrev:Om ingen har några ideer så kanske någon har ett elschema till min bil så ska jag nog själv kunna hitta felet.
MVH Fredrik
http://www.volvoracing.se/volvo_200.htm
Postat: lör 17 nov 2007, 12:01
av suprafredde
Idag jobbar jag som vaktmästare på ett slott i skåne.
Att ecun inte vill ge ut någon kod och att lambda lampan inte lyser klurade jag ut att det måste ha nått att göra med spänningsmatningen till själva ecun. Slump eller tur eller vad vet jag inte med där va glapp i säkringshållaren som sitter 10cm från batteriet o går in i kabelhärvan.
Tack för er vilja att hjälpa till.
MVH Fredrik PS bilen bara sprang igång direkt haha :shock:
Man har kanske valt fel yrke...
Postat: lör 17 nov 2007, 18:12
av Addict
Ja det där är ju en standardpryl på 240... Har själv klippt bort säkringshållaren och satt en ordentlig kapslad variant istället.