Hej :) Ett jag tror min klocka gick fel på den här sidan :shock: för jag kan ju inte svara före innan du har ställt frågan :shock: ELLER :shock: även om jag har sett alla avsnitt av "Heroes" hehe :lol: kom på att det fortfarande inte stämmer riktigt med TIDEN här på forumet för sist jag justerade klockan så va det +3 som gällde för att rätt tid skulle visas för mej och nu är det visst +2tim. som gäller för mej MEN :shock: :D nu när jag svarar och min klocka står rätt så ligger jag iallafall FÖRE DEJ HeHe :lol: i tid menar jag :shock: Men bara just nu när jag skriver detta för när du ser det här så kommer du bärgis att justera din klocktid på den här sidan eller hur men kul är det när det blir som nu
MEN NU!
Din fråga och för mej så låter det som ett av dom vanligaste felen på våra bilar :shock: Nämligen ?:-/ dom där

jävla

småfelen som blir och oftast så består dom av DÅLIG KONTAKT!!!!! för så är det, det blir oxid i alla kontaktstycken och det tjatar jag ALLTID om här på forumet att DÅLIG KONTAKT är det vanligaste felet när det inte funkar på dom allra flesta moderna bilar för ju mer elektronik ju mer felkällor :shock: för DÅ blir alla Kopplingspunkter väldigt VIKTIGA eftersom det oftast är där dålig kontakt uppstår

Så i ditt fall skulle jag tippa på DÅLIG JORD nånstans (och förlåt att jag skriker) för jag vet att jag har rätt här :lol: (B) HeHe jo du bör börja med att felsöka på jordsidan för det är troligast där felet ligger, så börja med alla jordpunkter och gör rent och glöm inte den där pluskopplingen på stora pluskabeln alldeles efter batteriet för DÄR kan det bli många fel som många haft problem med här på sidan och kolla även att både plus och minuskabeln är frisk för och det speciellt på plusen så kan kabeln se bra ut på utsidan men vara helt grön om man skalar och böjer lite på den och då är det bara att slänga men tänk på VAR DU SLÄNGER DEN!!! köp nya och rengör alla kontaktpunkter och lägg gärna på lite kopparpasta på ytorna innan du skruvar åt kontaktytorna som ska ha jordkontakt och över kan du ju alltid lägga ett lager av det som följer om kontakter :-(O) gör du rent och då menar jag alla som du nånsin kan hitta och i kontakterna lägger du i volvos LÅGTEMERATURFETT eller sånt där vanligt elfett som man ska ha på batteripolerna, det får inte leda ström utan bara stänga ute fukt för att förhindra oxid, kryp gärna in under instrumentbrädan också och spraya med kontaktsprej sikta lite mer mot kontaktstycken som du ser men inte kommer åt för det är oftast där skiten sitter

Ja det blev långt det här men jag hoppas att ni fått "lite" ledning i ert felsök.
Måste skynda mej nu för annars hinner inte svaret in innan frågan ställs HEHE :lol: