Sida 1 av 1
Montera M46 istället för M47.
Postat: fre 21 sep 2007, 18:40
av Nordda
Har fått en M46 låda av en släkting. Det är väl så dom heter som har OD? Och 4 växlade är väl M47?
I alla fall så tänkte jag sätta dit den med OD. Måste jag byta kardanaxel då? Hur blir det med elen till OD:n?
Tacksam för svar och tips!
Postat: fre 21 sep 2007, 18:53
av Sparkz
M45 4-växlad
M46 4 + OD
M47 5-växlad
Längden på lådan skiljer så kardan måste bytas, japp. Det är en separat kabelhärva till överväxeln, så den går rätt lätt att plocka ur en annan bil. En kabel till säkringshållaren, en till instrumentet, två till knappen i spaken och en ner till lådan. Och så en jord förstås. Relät sitter på höger sida av mittkonsolen.
Jag tror jag har en härva liggande nånstans...
Postat: fre 21 sep 2007, 19:26
av Nordda
Okey. Då var det nån som lärde mig namnen fel här på forumet. Om man skulle satt dit men M47 istället för M45 då? måste man byta kardan då med?
Postat: fre 21 sep 2007, 19:29
av Sparkz
Japp, längden skiljer på alla lådorna.
Postat: sön 23 sep 2007, 20:03
av Caffis
Vilken låda är hållbarast då? Får en känsla av att M47 är lite raspig.
Postat: sön 23 sep 2007, 21:53
av Hilmer
Caffis skrev:Vilken låda är hållbarast då? Får en känsla av att M47 är lite raspig.
Beror ju på milantal på lådan och körstil, man kan ju få den bäste lådan att fara om man hanterar den fel.
Men är bara OD´n okej så är väl M46an ett bra alternativ, även om M47an är skönare att köra med och är lättare att dra runt (M46 är tungdriven).
Postat: mån 24 sep 2007, 06:57
av Addekarlsson
M46 är hållbarast, men M47 duger precis lika bra på en sugmotor som inte ska dra tunga släpvagnar.
Mvh/ Adde