Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dick59
#131153
Precis vad jag tänkte! Eftersom jag själv kör B18/B20, så passar den inte mig:) . Men vill ändå ha reda på lite om den, eftersom inte många har sett en sådan. Tack för svaret. Någon annan vet kanske?
Användarvisningsbild
av igelkottar
#131223
Kan den vara från en GT-modell?
av dick59
#131870
Pratade idag med Ellemans-Jacobsens dotter. Frågade om dom gjort någon kåpa till B21/23. Nej! endast B20..... men Pappan hade en räfflad kåpa till sin rejsbil ,men chansen att det var gjort fler av den var inte troligt. Men kanske...... någon annan som vet? Dick.
av Rådlös
#131891
Om den är gjuten i aluminium, som det ser ut, måste den väl ha kostat några kronor att ta fram? Om det sedan är en "okänd" kåpa som ingen "expert" här på forumet känner igen, så måste den ju vara ännu mer unik, och därmed exkusiv i endast ett fåtal exemplar?

Dick 59, har du sett den på nära håll? Går det att skönja någon text på det fyrkantiga fältet där det möjligen hade kunnat stå något? Det ser ut som om det var nerslipat? Finns det inga andra gjutnummer, symboler eller liknande?
av dick59
#132499
Nej ,det finns ingenting som tyder på att det är någon typ av serietillverkning. Det kanske skall graveras eller sättas någon platta där den rektangulära plattan är. Vet ej. Den har ialla fall varit röd runt om,i nån krackelerande färg.
av dick59
#133132
Ingen som känner någon som kör Banracing/Rallycross. Dom har kanske sett en sådan kåpa?
Användarvisningsbild
av Caffis
#134778
Ujjj ujjjjj såg på tradera vad dom betalar för en sån Lås in den i kassa valvet

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]