m46 låda med överväxel
Postat: sön 26 aug 2007, 20:49
Jag letar efter en m46 med överväxel-låda modell P,
vad sitter dom på för modeller, Tacksam för svar.
Micke
vad sitter dom på för modeller, Tacksam för svar.
Micke
niklas gson skrev:m46 sitter i 240 o 740 finns hur många som helst passar rakt av utan problem :)Det finns flera olika varianter av M46 och man bör veta skillnaderna för att få en låda som passar avsett fordon.
Hilmer skrev:vad e det för skillnad då medbringaren e väll den enda i så fallniklas gson skrev:m46 sitter i 240 o 740 finns hur många som helst passar rakt av utan problem :)Det finns flera olika varianter av M46 och man bör veta skillnaderna för att få en låda som passar avsett fordon.
niklas gson skrev:Några av skillnaderna följer här, det finns säkert fler...Hilmer skrev:vad e det för skillnad då medbringaren e väll den enda i så fallniklas gson skrev:m46 sitter i 240 o 740 finns hur många som helst passar rakt av utan problem :)Det finns flera olika varianter av M46 och man bör veta skillnaderna för att få en låda som passar avsett fordon.
Hilmer skrev:mm sant det men tar man en låda från en 240 så e det bara att montera dit den..klart blandar man från 740 in så får man greja på mer finns ju dom som satt dit 5 växlade också så nog går det om man vill helt klartniklas gson skrev:Några av skillnaderna följer här, det finns säkert fler...Hilmer skrev: Det finns flera olika varianter av M46 och man bör veta skillnaderna för att få en låda som passar avsett fordon.vad e det för skillnad då medbringaren e väll den enda i så fall
*Medbringare skiljer på före och efter 1978, på 740 hardyknut.
*Splines på ingående axel, 10-splines 75-78 och 22-splines 78B-.
*P eller J-type (standard/förstärkt), förstärkt endast på 740 turbo/GLT 16V.
*Uttag för hastighetsmätarwire på 240.
*Spakstället skiljer mellan 240/740.
*Wire eller hydralisk koppling.
*Sprängkåpan, 4/6-cyl och diesel, finns även kåpa till den stående B20in.
Som sagt det finns variationer i massor, även om det mesta går att flytta med/byta ut för att få det att passa så bör man ändå ha det med i beräkningen att skillnaderna finns och inte bara hävda att det inte är några problem att hänga dit. Den som inte är så hemma i ämnet kan lätt göra bort sig då.
Hilmer skrev:mensant fel av mej att bara säja så vissa kanske tar det ordagrantniklas gson skrev:Några av skillnaderna följer här, det finns säkert fler...Hilmer skrev: Det finns flera olika varianter av M46 och man bör veta skillnaderna för att få en låda som passar avsett fordon.vad e det för skillnad då medbringaren e väll den enda i så fall
*Medbringare skiljer på före och efter 1978, på 740 hardyknut.
*Splines på ingående axel, 10-splines 75-78 och 22-splines 78B-.
*P eller J-type (standard/förstärkt), förstärkt endast på 740 turbo/GLT 16V.
*Uttag för hastighetsmätarwire på 240.
*Spakstället skiljer mellan 240/740.
*Wire eller hydralisk koppling.
*Sprängkåpan, 4/6-cyl och diesel, finns även kåpa till den stående B20in.
Som sagt det finns variationer i massor, även om det mesta går att flytta med/byta ut för att få det att passa så bör man ändå ha det med i beräkningen att skillnaderna finns och inte bara hävda att det inte är några problem att hänga dit. Den som inte är så hemma i ämnet kan lätt göra bort sig då.