- mån 17 feb 2025, 21:36
Tjena,
Jag har som tråden lyder, en Volvo 240 -88 med en B230K motor.
Just nu lever den sitt egna liv som jag inte blir klok på här nedan följer ordningen på problemen som jag stött på..
Det började med att bilen bara tvärdog vid ett rödljus, bogserad hem, väl hemma gick det att starta bilen.
Nästa gång jag skulle ut med bilen så var den svårstartad, efter några försök gick den igång, jag åkte iväg gick bra och helt plötsligt blev den orkeslös och hoppade lixom fram vid gaspådrag.. sen dog den och behövdes startkablar för att starta igen för att sen ta mig hem fortfarande orkeslös…
Bytt till nytt batteri..
Nu hör man att den är alertare vid startförsök men bara tuggar utan att starta…
Låter den vara i nån timme går ut igen, startat på andra försöket.
Åker iväg utan några konstigheter en runda på 6mil.
Parkerar, dagen där på sätter mig i bilen, vrider på nyckeln och bara möts av ett klickande ljud , försöker några gånger men möts av samma klickande ljud..
Försöker senare på kvällen startar på andra försöket åker 1mil utan beskymmer..
Och nu skriver jag här ihop om att ni kunniga har tips på vad det är som driver mig till vansinne.
Tacksam för alla tips och råd!
Mvh Ragge240
Jag har som tråden lyder, en Volvo 240 -88 med en B230K motor.
Just nu lever den sitt egna liv som jag inte blir klok på här nedan följer ordningen på problemen som jag stött på..
Det började med att bilen bara tvärdog vid ett rödljus, bogserad hem, väl hemma gick det att starta bilen.
Nästa gång jag skulle ut med bilen så var den svårstartad, efter några försök gick den igång, jag åkte iväg gick bra och helt plötsligt blev den orkeslös och hoppade lixom fram vid gaspådrag.. sen dog den och behövdes startkablar för att starta igen för att sen ta mig hem fortfarande orkeslös…
Bytt till nytt batteri..
Nu hör man att den är alertare vid startförsök men bara tuggar utan att starta…
Låter den vara i nån timme går ut igen, startat på andra försöket.
Åker iväg utan några konstigheter en runda på 6mil.
Parkerar, dagen där på sätter mig i bilen, vrider på nyckeln och bara möts av ett klickande ljud , försöker några gånger men möts av samma klickande ljud..
Försöker senare på kvällen startar på andra försöket åker 1mil utan beskymmer..
Och nu skriver jag här ihop om att ni kunniga har tips på vad det är som driver mig till vansinne.
Tacksam för alla tips och råd!
Mvh Ragge240