Sida 1 av 1
servostyrning
Postat: ons 13 jun 2007, 22:48
av mlindblom
Hej
Har en 245 -88 med B230f
Första 240n jag har med servo. Tycker den går lite trögt just när man börjar svänga från "rakt-fram-läge". som om den ska över en tröskel men sen går det lättare. (låter virrigt?)
Tror ni felet har med servon att göra eller kanske nåt med hjulinställning?
Piper till lite om servon om man pressar till absolut max styrning, men kanske inte är nåt att oroa sig för?
Postat: tor 14 jun 2007, 13:32
av igelkottar
Att det piper till när du maxar styrningen är att
oljan inte kan göra mera, så då går den på överströmmningsventilen
för att inget ska gå sönder. Dessutom så ska man helst inte låta den
pipa för det gör oljan onödigt varm.
Postat: tor 14 jun 2007, 17:19
av Caffis
Kolla trycket i däcken jag brukar köra 2.2-2.3 kg, blir lite stötig men det rullar lätt och går lätt att svänga.
Postat: tor 14 jun 2007, 17:20
av Caffis
Kolla trycket i däcken jag brukar köra 2.2-2.3 kg, blir lite stötig men det rullar lätt och går lätt att svänga.
Postat: tor 14 jun 2007, 17:21
av Caffis
Hakat upp sig..... :shock: :lol:
Re: servostyrning
Postat: tor 14 jun 2007, 17:55
av SAAB_91
mlindblom skrev:Hej
Har en 245 -88 med B230f
Första 240n jag har med servo. Tycker den går lite trögt just när man börjar svänga från "rakt-fram-läge". som om den ska över en tröskel men sen går det lättare. (låter virrigt?)
Tror ni felet har med servon att göra eller kanske nåt med hjulinställning?
Piper till lite om servon om man pressar till absolut max styrning, men kanske inte är nåt att oroa sig för?
Det kan vara knutkorset längst ner på rattaxeln alldeles vid styrstångensom har skurit ihop, då kan man få den effekten som du beskriver.
Ljudet vid fulla rattutslag är normalt, inget att bry sig om.
Ha det bra !
SAAB_91