Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rödsorken
#1573036
IMG_0668.jpg
IMG_0668.jpg (1.87 MiB) Visad 605 gånger
IMG_0659.jpg
IMG_0659.jpg (2.75 MiB) Visad 605 gånger
Forumet torde kunna avgöra ifall jag ska ha silver/kulört på fälgen när snobbringar och kapslar sitter där. Navkapslarna på bilderna är från före -85 och kan inte användas utan klammer (som in sin tur är skruvade i fälgen. Vinterdäcken på nedre bilden har korrekt fälg för året (-93), tror jag.
av Amarace
#1573046
Nedre är 740, inte 240. Sista åren blev dom svart på 240, när dom fick heltäckande kapslar, med liten navkapsel var dom silver.
Navkapslarna du har där är t.om 79, för fälgarna med små hål, sista året hade fälgarna gjutna "bulor" för kapseln, innan det var det metallclips som man tryckte fast i hål i fälgen, dom skruvades alltså inte.
Ska du ha snobbring och kapsel tycker jag silver ser bäst ut.
av Rödsorken
#1573061
Tack! Det är 740-grejer som har kommit med - kul. Och svarta sista året, mycket intressant detta. Plastsidor har jag till också - riktigt Volvoutseende. Metallclipsen trycks i hål i fälgen säger du. Jag har några clips som man kan labba med, fast det bär emot att borra i fälgarna. Har faktiskt även kapslar som är för denna fälg, de där som täcker hela vulsten och fästs med en "Volvosnusdoslock" i centrum. De är bara inte lika friska som de gamla som syns på bilderna.
(Två röster för silver hittills. Funderade ett tag på en rolig grej med sprejplast/gummifärg, men vi får nog lugna oss lite .)
Oljud under bilen

Fram? Bak e de fram på med nya isolatorer

Service Renault Scenic 2003

Nu är jag färdig med bilen (tills vidare[…]

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]