Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1572803
Hej,
För ett tag sen installerade jag en varvräknare på min 240 eftersom den bara hade en klocka. Men igår när jag tog en sväng med bilen så funkade inte hastighetsmätaren. Det har alltså hänt något efter installationen av varvräknare. En annan sak jag la märke till var att det satt en lös vit plastbit på baksidan av hastighetsmätaren, den kanske lossnade? Fast vilken funktion fyllde den?
Är det någon som vet vad som kan ha hänt?
#1572895
adamstevenson skrev: mån 11 mar 2024, 11:46 Hej,
För ett tag sen installerade jag en varvräknare på min 240 eftersom den bara hade en klocka. Men igår när jag tog en sväng med bilen så funkade inte hastighetsmätaren. Det har alltså hänt något efter installationen av varvräknare. En annan sak jag la märke till var att det satt en lös vit plastbit på baksidan av hastighetsmätaren, den kanske lossnade? Fast vilken funktion fyllde den?
Är det någon som vet vad som kan ha hänt?
Den lösa plastbiten är sannolikt plomberingen som sattes dit i fabriken, den fyller ingen egentlig funktion.

Är du säker på att du fått dit kontakten korrekt på hastighetsmätaren? Det går nämligen att få dit den lite på "sniskan", då funkar inte mätaren.

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]