- sön 03 mar 2024, 20:14
#1572045
lennarte skrev:Provade precis suga ( )på vakuum slangen från insug till bränsletrycksregulatorn och jag vet inte, tyckte kanske att de smaka lite soppa, men knappt märkbart o absolut inte så man börja kräkas. Och så fort jag drog ur slangen så steg tomgången avsevärt, de är väl tecken på att den funkar?Flottbomb skrev: ↑sön 03 mar 2024, 11:30 Ska ta o kika på den, hur kollar man den lättast? för mig jag läst att man måste suga på vakuum slangen eller nåt?Lossa den klena vakuumslangen från BTR-en vid insuget. Stoppa den i munnen och sug, smakar det bensin är den kass.
Chris72 skrev:En kandidat kan vara en läckande kallstartsventil, då går de extremt fett o CO värdet sticker iväg ordentligt, även utan kat skall de inte komma upp i höga halter om motorn går ok. Så katten lär inte hjälpa att byta, plugga bränselt till kallstartsventilen, eller kolla BTR som Lennart föreslog tror jag på.LH 2.2 har väl ingen kallstartsventil?
//Chris