Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1571317
Är det någon som vet var bränslepumpsreläet sitter i en 86:a? Jag arbetade upp till en ingen start och kunde få igång den genom att slå säkringarna 4 och 6 så att det betyder att det är reläet.

Problemet är att jag inte kan hitta reläet. Jag tog ut handskfacket och det finns bara ett rött överväxelrelä där.

I förarens fotbrunn (lhd) finns det få reläer, men inga ser ut som det vita 6-stifts bränslereläet.
#1571327
Vad är det för motor? F motorn fanns väl inte -86 så det borde i så fall vara en E motor om det är insprutning. Är det inte en F motor är inte reläet vitt.
Detta är från en annan "plats"
Var sitter bränslepump relä Volvo 240?
Volvo 240 1975-ca -88 = På eller kring rattstången i kupén. Senare 240 = Bakom plasten till höger om passagerarens fötter.
#1571376
Hittar 84 o 87, men inte din! Här är dock en ledtråd: https://www.davebarton.com/pdf/relay_84_240_dash.pdf
Du har inte turbo? Och en F-motor? Troligen LH 2.2 insprut? Då ska det vara ett VITT relä bakom handskfacket. Annars är ju din Volvo ombyggd. Gömd bakom motor- o tändstyrboxar? Under mattan? Det sitter ett gäng reläer bakom utblåset under övre radiofacket. Där kan man väl leta.
#1571383
Är bilen en 86-a har den förgasare (A-motor, inget relä} eller mekanisk insprutning (E-motor, grönt, svart men inte vitt relä.). Från -87 fanns även F motorn med elektronisk insprutning (LH2.2) och från -89 (88B) med LH2.4. Dessa båda senare har vitt relä och detta är plaserat bakom handskfacket.
Sedan kan årsmodellerna vara lite "flytande" om bilen är registrerad på sen hösten. Då kan en bil få årsmodell -86 även om den är tillverkad som en -87 års modell.

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]