Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1567778
Tjenare Volvoforummet, råkade klanta till mig rejält idag och satte på vindrutetorkarna fastän dem var fastfrusna på rutan, så något gick sönder och nu funkar bara höger torkararm :-o, någon här som kanske har någon aning om vad som gått sönder? Bilen är en 244 från 91
av Rödsorken
#1567827
Oj, en till! Jag gissar att något har gått sönder. Det är ett fel som är trasigt eller kajko. Skämt åsido, jag länkar till en sida som har allt du behöver veta: https://cleanflametrap.com/wiper.html
Hoppas du kan hitta vad som spårade ur så du slipper plocka ur hela instrumentbrädan! Tydligen kan det rosta/frysa i axlarnas genomföringar (bussningar) och en förbättring på 240 är att montera smörjnipplar på dessa så är problemet ur världen för all tid. Enklaste för dig just nu är nog att ta ur handskfack, radio osv för att se ifall en vajer brustit.
Användarvisningsbild
av Gulvolvo
#1567925
Alternativt om du har tur så kan det bara vara muttern som håller fast torkararmen på den splinsade axeln som lossnade , så prova känna på den med en 13mm nyckel först
av barclay4
#1570396
Jag hade isär denna förra vintern när jag gjorde om instrumentbrädan på min bil. Förhoppningsvis kommer någon för att ringa in här med lite bra information om hur du sätter tillbaka den, för min första böjelse är att du måste ta isär instrumentbrädan för att reparera den.

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]