Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Roggra
#1547760
Hej,
Någon som vet vart relät till bränslepumpen sitter på en Volvo 245 GLT -84 så kallad Jubileumsbil?
Jag har kollat till vänster ovanför öppnaren till motorhuven och bakom handskfacket men ser inte vart det kan vara. Har läst mig till att relät ska vara grönt, någon som vet detta?
Tack på förhand!
#1547778
Jag har inget svar på var ditt relä sitter, men Volvo gav ut en handbok, Gör Det Själv på 240. Den täcker in årsmodellerna från 1975 till och med 1986. I den finns komplett kopplingsschema till alla i boken aktuella modeller.
Boken brukar finnas på antikvariat på nätet. Den är blå (om du skulle hitta någon bild på nätet)
Boken behandlar även ett flertal områden, bromsar, dörrar, motor, inredning m.m. m.m.

Ett tillägg: Jag gjorde en snabbkoll på Tradera. Det finns 2 exemplar där just nu.
#1547885
Sitter mellan pedaler och ratt, grönt eller rött (finns svart och plåthölje också). Men 84 är ingen jubilumsbil, om det inte var en viss återförsäljare som hade nåt jubileum. 1984 var ju Volvo 57år.
av hamish2
#1571316
Det finns inget behov av att ta bort något annat än tygknävalensen ovanför passagerarens fotutrymme. När den är ute kommer du att se det vita reläet som är fäst vid brandväggen. Det kan vara reläet som är fel, men det kan vara ett problem att inte ha tillräckligt med ström för att stänga reläet.
Ottocast till Volvo

Hej. Har sett en del reklam för Ottocast till[…]

Överhettad passat b5

Ett tillägg: Det är "superviktigt&[…]

EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]