Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av renegadexx240
#1532316
240-88 startar inte.
Bytt pumpar filter. Tändspole stift kablar rotor fördelare. Provbytt tändstyrenheten som sitter på spolvätskebehållaren. Provbytt bränslebox.
Har gnista och soppa och komp.
Den blöter stiften.
Går inte köra en meter! Den startar inte!
Om jag blåser av stiften som är blöt med en tändare då går den igång ca 2-4 sekunder sen startar den Inge mer..
har kollat krysskilen på veven har kollat så kamrem står rätt..
vad kan det vara?
Pump relät är bytt och funkar.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1532317
Läckande BTR?
av renegadexx240
#1532322
Ne inte btr. Provbytt.
Kollat huvudsäkringen den är ok.
Ja kanske skulle kunna va stopp i avgassystemet. Må prova de nån dag framöver..
den går ju inte på startgas heller fast den har gnista..
Användarvisningsbild
av lennarte
#1532354
Är det stopp i avgasröret brukar motorn starta, men börja gå dåligt omgående för att sedan dö. Kan du se om du har bra gnista i motorn? Finns verktyg för det. Dåliga tänddelar kan visa gnista utanför motorn, men den finns inte (överslag någonstans) i motorn. Blöta tändstift eller tändstift som varit blöta är bra på överslag i motorn. Gnistan "går" längs isolatorn istället för mellan elektråderna. Har du diagnostik box? Den är inte bra på bränsle och tändrelaterade fel men det kan vara något annat som "spökar"
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]