Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 240axel
#1524377
Tja har problem med min Volvo 240 som har för högt co-värde den ligger på 9,9 vilket är väldigt högt och tänkte kolla om någon visste vad man kan göra för att antingen fixa de elle få ner de bara till besiktning! (Etanol hjälpte ej)

Jag har bytt
Olja
Tändstift
Luftfilter
Oljefilter
Tändkablar
Fördelarlock
Tomgångsmotor
Tempgivare vid motorblock
Lambdasond

Jag kommer inte på något mer jag kan testa en grej jag gjorde var att koppla ur bensinslangen till kallstartventilen och pluggade den samt vid kallstartventilen dör soppaslangen går in så att den inte suger tjuvluft! Och då vart de en halt ny bil när den va kall men när den vart var lukta avgaserna som vanligt, men jag tror det har men att jag matade jord till bränslepumprelät som inte gick de inan därav slog inte relät men nu gör den de, och så får komponenter som lamdasonden ström vilket den inte fick innan. Men jag vet ej om de är så att de är en sensor som ska ge jord till relät under start och medans den e kall och när han kommer upp i arbetstemperatur så får den för fet blandning och därav för högt co2 halt?
Vad tror ni har helt slut på idéer!
#1524384
Motorstyrning, LH2.4 eller LH2.2? Diagnostik box eller inte?
Avgasläck före lambdasonden brukar kunna ge hög CO. Du kanske har mer än 9,9, vissa mätare går inte högre.
Internt läck i BTR-en ger också högt CO. Lossa den klena slangen mallan BTR och insug vid insuget, stoppa den i munnen och sug. Smakar det bensin är den kass

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]