- lör 24 dec 2022, 10:53
#1524377
Tja har problem med min Volvo 240 som har för högt co-värde den ligger på 9,9 vilket är väldigt högt och tänkte kolla om någon visste vad man kan göra för att antingen fixa de elle få ner de bara till besiktning! (Etanol hjälpte ej)
Jag har bytt
Olja
Tändstift
Luftfilter
Oljefilter
Tändkablar
Fördelarlock
Tomgångsmotor
Tempgivare vid motorblock
Lambdasond
Jag kommer inte på något mer jag kan testa en grej jag gjorde var att koppla ur bensinslangen till kallstartventilen och pluggade den samt vid kallstartventilen dör soppaslangen går in så att den inte suger tjuvluft! Och då vart de en halt ny bil när den va kall men när den vart var lukta avgaserna som vanligt, men jag tror det har men att jag matade jord till bränslepumprelät som inte gick de inan därav slog inte relät men nu gör den de, och så får komponenter som lamdasonden ström vilket den inte fick innan. Men jag vet ej om de är så att de är en sensor som ska ge jord till relät under start och medans den e kall och när han kommer upp i arbetstemperatur så får den för fet blandning och därav för högt co2 halt?
Vad tror ni har helt slut på idéer!
Jag har bytt
Olja
Tändstift
Luftfilter
Oljefilter
Tändkablar
Fördelarlock
Tomgångsmotor
Tempgivare vid motorblock
Lambdasond
Jag kommer inte på något mer jag kan testa en grej jag gjorde var att koppla ur bensinslangen till kallstartventilen och pluggade den samt vid kallstartventilen dör soppaslangen går in så att den inte suger tjuvluft! Och då vart de en halt ny bil när den va kall men när den vart var lukta avgaserna som vanligt, men jag tror det har men att jag matade jord till bränslepumprelät som inte gick de inan därav slog inte relät men nu gör den de, och så får komponenter som lamdasonden ström vilket den inte fick innan. Men jag vet ej om de är så att de är en sensor som ska ge jord till relät under start och medans den e kall och när han kommer upp i arbetstemperatur så får den för fet blandning och därav för högt co2 halt?
Vad tror ni har helt slut på idéer!