Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frufugge
#1523686
Tja, jag har ett problem med min 245a d24 (utan turbo) från 83. Jag får inte i gång bilen, glödningen sitter på knapp och när jag väl vrider nyckeln till start, så snurrar motorn bara. De e tillräckligt med diesel i tanken, ny startmotor, nya kablar till både startmotorn och generatorn. Men bilen vägrar att starta, den tänder inte äns på startgas. Är de någon som vet vad de kan vara för fel? Jag försökte starta den och de började lukta bränd kabel efter en liten stund. Är tacksam för alla svar
Användarvisningsbild
av lennarte
#1523859
Är där inte en kuggrem som driver pumpen på dessa? Då kan den ju bli utsliten och gå sönder
När pumparna blir slitna i tätningarna kan det läcka in luft och då blir den svårstartad. Nu är jag ingen diesel expert, men eftersom ingen annan svarat så....
av kvillebäck
#1523917
Har du luftat den vid spridarna? Annars lätta lite på rören vid spridarna. Låt någon köra på starten tills det skvätter lite diesel och då drar du kvickt åt så det slutar skvätta.

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]