Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1520787
Original är spridare, båda pumparna, tomgångsmotorn och lambdasonden kopplade till utgång 87/2 på bränsle reläet. Sedan sitter där säkring till huvudpumpen och lambdassonden. Om du tar bort bränslereläet och sätter en kabel mellan 30 och 87/2 i sockeln sä ska det bli ström till ovanstående utom då huvudpumpen som är kopplad på annat sätt av förre ägaren.
Visst kan det vara fel på ECU, men jordningen på insuget är ett vanligare fel. Likaså dålig kontakt i kopplingspunkterna före och framför allt efter spridarna. Dessa är "gömda" i kabelhärvan och svåra att hitta.

IMG_4632.jpeg Om jag står på vä[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]