- tis 08 nov 2022, 09:17
#1518363
Hej!
Ny på forumet så börjar med den sedvanliga ursäkten på förhand om tråden är felplacerad.
Har fått denna 244 från 1980 gratis, stått i många år utomhus. Dock lagt ett par tusen på att få hem den (lång körning och hyra av biltrailer).
Står nu i valet och kvalet om jag ska behålla bilen som projektbil och försöka fixa upp den så fint det bara går eller sälja den som obessad i okänt skick.
Har inte provat att starta än men den gick som den skulle när den ställdes undan för ett par år sen.
Förutom svåra rostangrepp så är den i hyffsat skick, fin invändigt med nästan hela dörrsidor och fina säten. Overdrive har den också.
Mätarställning: ca 19 000 mil
Motorkod: B21A
107 hk
Förgasare
Så min fråga är väl i stort, vad tror ni man får för bilen i nuvarande skick, obesiktad?
Är det lönt att få upp den i fint skick och försöka sälja den sen istället? Nya sparklådor behövs definitivt och mer därtill lackmässigt.
Ny på forumet så börjar med den sedvanliga ursäkten på förhand om tråden är felplacerad.
Har fått denna 244 från 1980 gratis, stått i många år utomhus. Dock lagt ett par tusen på att få hem den (lång körning och hyra av biltrailer).
Står nu i valet och kvalet om jag ska behålla bilen som projektbil och försöka fixa upp den så fint det bara går eller sälja den som obessad i okänt skick.
Har inte provat att starta än men den gick som den skulle när den ställdes undan för ett par år sen.
Förutom svåra rostangrepp så är den i hyffsat skick, fin invändigt med nästan hela dörrsidor och fina säten. Overdrive har den också.
Mätarställning: ca 19 000 mil
Motorkod: B21A
107 hk
Förgasare
Så min fråga är väl i stort, vad tror ni man får för bilen i nuvarande skick, obesiktad?
Är det lönt att få upp den i fint skick och försöka sälja den sen istället? Nya sparklådor behövs definitivt och mer därtill lackmässigt.
Senast redigerad av 1 Gammvolvo240, redigerad totalt 0 gånger.