Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1518363
Hej!

Ny på forumet så börjar med den sedvanliga ursäkten på förhand om tråden är felplacerad.

Har fått denna 244 från 1980 gratis, stått i många år utomhus. Dock lagt ett par tusen på att få hem den (lång körning och hyra av biltrailer).

Står nu i valet och kvalet om jag ska behålla bilen som projektbil och försöka fixa upp den så fint det bara går eller sälja den som obessad i okänt skick.

Har inte provat att starta än men den gick som den skulle när den ställdes undan för ett par år sen.

Förutom svåra rostangrepp så är den i hyffsat skick, fin invändigt med nästan hela dörrsidor och fina säten. Overdrive har den också.

Mätarställning: ca 19 000 mil
Motorkod: B21A
107 hk
Förgasare

Så min fråga är väl i stort, vad tror ni man får för bilen i nuvarande skick, obesiktad?

Är det lönt att få upp den i fint skick och försöka sälja den sen istället? Nya sparklådor behövs definitivt och mer därtill lackmässigt.
Senast redigerad av 1 Gammvolvo240, redigerad totalt 0 gånger.
#1518490
Som den står är det ett par tusenlappar, och du kan aldrig räkna hem en renovering på den. Så ska du fixa den är det för din egen skull och ha en bra bil. Men fixa för att sälja, nja.
#1518594
Jag uppskattar värdet till samma som förra ägaren. Minus eventuell bortforslingsavgift om du inte ombesörjer det själv.

Baserar det på när jag försökte sälja en V40 2.0T -03 med gången toppackning, slutade med, efter 100 "sistakompisprisbud", att jag körde den till skroten istället. Den hade halvår besiktningsperiod kvar och hyfsat frisk i plåten.
#1518619
Gammvolvo240 skrev: ons 09 nov 2022, 11:07 Okej, om jag ska lägga ut den på, är 4000 rimligt?
Jag skulle aldrig ge det, i mina ögon är det som sagt max ett par tusen du kan få (jag skulle inte ge det heller, men ser man till att det finns delar att plocka så kanske det går att få ett par tusen)

Sprutar från backventilen bakom höger b[…]

Löjliga priser XC70

Precis 40/320=12.5% Skapligt lågt pås[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]

Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]