Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bönan
#1516592
Jag köpte min bil för ett drygt år sedan och som på de flesta 245:or var kablaget i bakluckan utnött. Jag bytte samtliga kabelmattorna mot nya från Volvo samt även båda jordkablarna i gångjärnen. Nu fungerar allt i bakluckan: torkare, rutvärme, nummerskyltsbelysning etc. Det är en 90:a om det har någon betydelse.

Dock har jag problem med intervallfunktionen, ibland fungerar den som den ska men oftast stannar den mitt på rutan eller i fel ände, det verkar slumpmässigt. Sen fortsätter den efter normal intervall. Samma fel om man kör torkaren konstant och stänger av, då stannar den ibland där den var för att efter en intervall "parkera" sig. Ska tilläggas att jag även bytt torkarspaken (då den gamla var nött och ful) men det gjorde ingen skillnad.

När jag googlar säger alla att det är utnött kablage, men det låter jättekonstigt. Tror inte att jag skadat något vid monteringen. Finns det något relä för intervallfunktionen eller kan själva motorn vara defekt?
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]