- tis 19 jul 2022, 10:38
#1505579
Ja, märkena på dreven och i kåporna har jag hittat, så jag är helt säker på att den har kuggat över 3 kuggar. Tändinställningslampan visade också att tändningen var väldigt väldigt fel. Det förklarar väl också varför de small några gånger i avgasröret när det hände. Tändningen var väldigt sen.
Jo, men motorvarvet blir ju högre vid högre hastighet, eftersom man har högsta växeln både vid 80 och 100.
Men borde det vara något fel kopplat till det här drevet då, som att oljepumpen är på väg att skära ellet nåt?
Eller ska man hoppas på att remmen helt enkelt bara var för slak? Den har gått 7000 mil sen byte, och över 20 år, kanske 24 år. Och jag har inte efterspänt den.
Jo, men motorvarvet blir ju högre vid högre hastighet, eftersom man har högsta växeln både vid 80 och 100.
Men borde det vara något fel kopplat till det här drevet då, som att oljepumpen är på väg att skära ellet nåt?
Eller ska man hoppas på att remmen helt enkelt bara var för slak? Den har gått 7000 mil sen byte, och över 20 år, kanske 24 år. Och jag har inte efterspänt den.