- fre 08 jul 2022, 21:23
#1504502
Byggde en b20 i vintras. Totalrenoverad.
Köpte brytarlöst system. Billiga varianten där man byter ut brytarna.
När jag starta upp allt hade jag några Kina stift liggandes inget känt märke. Allt funka..
Sen när allt börja närma sig mål köpte jag nya ngk stift ngk BP6HS.
Provkörde motorn, justera in allt lät den köras in mm. Sen vart den svår startat en dag bluddra när jag gasa mm.
Montera tillbaka Kina stiften och den gick klockrent direkt.
Köpa nya ngk igen fast BP7HS.
Ner med båten i sjön för första gången. Gick kanon direkt.
Efter kanske 20 min körning börja den bluddra. Byte tillbaka till Kina stiften och den fick klockrent igen. Men då vart jag nöjd för dagen och tog upp båten igen.
Vad är det som förstör stiften.?
Brytarlösa systemet borde väl inte förstöra stiften?
Nu vet jag inte vad som händer om jag skulle köra med Kina stiften längre tid. Kanske blir samma med de då. Men ville inte chansa så jag kom tillbaka.
Köpte brytarlöst system. Billiga varianten där man byter ut brytarna.
När jag starta upp allt hade jag några Kina stift liggandes inget känt märke. Allt funka..
Sen när allt börja närma sig mål köpte jag nya ngk stift ngk BP6HS.
Provkörde motorn, justera in allt lät den köras in mm. Sen vart den svår startat en dag bluddra när jag gasa mm.
Montera tillbaka Kina stiften och den gick klockrent direkt.
Köpa nya ngk igen fast BP7HS.
Ner med båten i sjön för första gången. Gick kanon direkt.
Efter kanske 20 min körning börja den bluddra. Byte tillbaka till Kina stiften och den fick klockrent igen. Men då vart jag nöjd för dagen och tog upp båten igen.
Vad är det som förstör stiften.?
Brytarlösa systemet borde väl inte förstöra stiften?
Nu vet jag inte vad som händer om jag skulle köra med Kina stiften längre tid. Kanske blir samma med de då. Men ville inte chansa så jag kom tillbaka.