- lör 16 apr 2022, 19:42
#1496185
Hej,
Jag har en B21A monterad i min folkabuss (T3-84). Dock ej monterad av mig.
Jag upplever att motorn blir väldigt varm och ibland blir den svår att starta och går dåligt. Jag har rengjort förgasare i omgångar och i flottörhuset bildas det ibland nåt gegg/kristaller. Vad kan detta bero på?
Kollade stiften idag och de är vita. Kan det hänga ihop med att motorn blir så varm? Vad kan det bero på att den går varmt?
Förgasaren blir också sotig invändigt och jag undrar vad denna burk vid fördelardosan (se bild) är till för som går till förgasaren (En Stromberg 175 CD-2). Varför är den pluggad med en skruv?
Jag har en B21A monterad i min folkabuss (T3-84). Dock ej monterad av mig.
Jag upplever att motorn blir väldigt varm och ibland blir den svår att starta och går dåligt. Jag har rengjort förgasare i omgångar och i flottörhuset bildas det ibland nåt gegg/kristaller. Vad kan detta bero på?
Kollade stiften idag och de är vita. Kan det hänga ihop med att motorn blir så varm? Vad kan det bero på att den går varmt?
Förgasaren blir också sotig invändigt och jag undrar vad denna burk vid fördelardosan (se bild) är till för som går till förgasaren (En Stromberg 175 CD-2). Varför är den pluggad med en skruv?
Bilagor
Skärmavbild 2022-04-16 kl. 19.41.31.png (999.18 KiB) Visad 2622 gånger
Skärmavbild 2022-04-16 kl. 19.41.15.png (625.47 KiB) Visad 2622 gånger