Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1475644
Hej alla på forumet! Min 93a har stått ett tag då jag har plockat ut mätarhuset för att byta ett trasigt kugghjul som resulterade i att vägmätaren inte funkade. Nu efter att bilen stått 1-2 veckor med mätarhuset liggandes på hyllan i väntan på delar så är kuggen bytt. När jag skulle montera det igen märkte jag att det detta var frysta vattendroppar i innertaket, och även på plåten under. Kan detta bero på kondens eller har jag ett lekage någon stans, det vart rätt mycket så känns inte som det borde vara kondens. Tog loss innertaket i bak och kände vid gångjärnen till bakluckan men där var det torrt. Hur kan det bli så här?
Så till det andra problemet. Med mätarhuset installerat så märker jag att parkerings/positionsljus lampan lyser hela tiden oavsett vilket läge jag har på ratten bredvid mätarhuset. Även så har srs lampan börjat lysa. Ingen av dessa lös innan och i ocm med att bägge två börjat lysa i och med att jag bytte kuggen så undrar jag om jag kan ha gjort nått fel när jag satte ihop mätarhuset igen, är rätt säker på att jag gjorde allt som man ska dock. Varför kan de börja lysa annars och hur löser man det?
Tack på förhand för svar på alla frågor
Senast redigerad av 1 JagRullar245, redigerad totalt 0 gånger.

Jag har Auto hold aktiverat på min och 9 av […]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]