Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zpyke
Hejsan är väl inte proffs på o meka, men undrar om det är svårt o byta en vattenpump på en volvo 460? är det nått speciellt o tänka på? Mvh Peter
av anelar
Tjenare,

Bytte vattenpump på min 460 från 94 förra helgen. Inte det roligaste jag gjort i och med att det var trångt och tog mer tid än jag tänkt mig (ca 4h). Det var dock inte svårt, bara tålamodsprövande. Mitt spärrskaft var lite för klumpigt för att få rum mellan pumpen och plåt så jag fick använda fasta blocknycklar och en lednyckel. Har man bra verktyg och en gör det självbok från Haynes så fixar man det...

/Anders
av Zpyke
Jag misstänker att det är rätt trångt o göra det. Tog du ner däcket o gjorde det från sidan eller tog du bort pumpen uppifrån? haha Ja jag litar på att mitt spärrskaft ska fixa detta åt mig, annars får ja väl åka o köpa några fasta nycklar. Får avsätta minst 4 timmar o fyra öl så fixar ja nog det..
Mvh Peter
av anelar
Hade den upphissad på OK och tog den från sidan. Lycka till!

/Anders
av Zpyke
Nu va det gjort, lite klurigt va det allt o trångt. Pallade upp framvagnen och tog det från sidan då gick det rätt bra. Tack för goda inlägg....

Mvh Peter
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]