- fre 08 okt 2021, 03:13
#1467942
Hej, har en 245 glt av årsmodell 90. Bilen har rullat 35k mil och lådan är lite konstigt. Har inte kört några längre sträckor med bilen men om jag lägger i en växel kan jag flytta spaken lika mycket som i friläge, själva lådan sitter även "löst" det kanske är nån upphängning eller nått.
För det första. Är det fel på lådan? Min andra bil med samma låda så är spaken nästan stum när man har en växel i, dock 20k mil och körd av en tant.
Är det lådan som är dålig eller kan man byta nått stag eller nått bara?
Oavsett så funderade jag på att sätta i en m46a i bilen istället. Dels lite kul att prova på att byta låda och har hört att lådan ska vara lite kraftigare byggd och även att man kan få ned förbrukningen något. Har visserligen inga planer på någon värsting motor men sitter Volvos trimkit på den b230f som är i bilen med 531 topp och vx3 kan så ca 130hk kanske.
Är det bra att byta till m46? Har en 81:a och en 85:a som skall kapas ned och båda har m46.
Är det svårt att byta, vad behöver man göra?
Finns indikeringslampan för femmans växel på nyare mätarhus?
Tack för svar
För det första. Är det fel på lådan? Min andra bil med samma låda så är spaken nästan stum när man har en växel i, dock 20k mil och körd av en tant.
Är det lådan som är dålig eller kan man byta nått stag eller nått bara?
Oavsett så funderade jag på att sätta i en m46a i bilen istället. Dels lite kul att prova på att byta låda och har hört att lådan ska vara lite kraftigare byggd och även att man kan få ned förbrukningen något. Har visserligen inga planer på någon värsting motor men sitter Volvos trimkit på den b230f som är i bilen med 531 topp och vx3 kan så ca 130hk kanske.
Är det bra att byta till m46? Har en 81:a och en 85:a som skall kapas ned och båda har m46.
Är det svårt att byta, vad behöver man göra?
Finns indikeringslampan för femmans växel på nyare mätarhus?
Tack för svar