Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1467723
Tjena!
Har en 245:a -92:a där den högra motorkudden helt säckat ihop och kikar om nya men blir inte klok riktigt. Man ser inte på den som sitter där om det är en ”rak”, men pinnarna i mitten eller om det är en där pinnarna är lite förskjutna. Jag tänkte nämligen köpa en innan jag tar bort den gamla. Det verkar lite olika på olika ställen på shoparna på nätet…
Funkar förresten Biltemas? (Volvo själva hade inte kvar dem i sortimentet hävdade de(?!))
Söker jag på Google på ”Motorkudde Volvo 240 Biltema” får jag träff, men inte om jag söker inne på Biltemas sida på mitt regnr?
Bilagor
E8BFF17E-A43B-433A-B0C4-504CFF918415.jpeg
E8BFF17E-A43B-433A-B0C4-504CFF918415.jpeg (3.16 MiB) Visad 1960 gånger
Senast redigerad av 2 FredrikDegerman, redigerad totalt 0 gång.
av bönan
#1467730
Höger och vänster är olika, men båda är förskjutna i sidled, så långe det är till en vanlig B23/B230.
av FredrikDegerman
#1467738
Japp, B230F…men ok, då är det den förskjutna som jag skall ha.
Vet du om Biltemas funkar? …tycker den såg så liten ut i diameter. Den som sitter där ser mycket bredare ut men jag vet inte om den är ”utsmetad”
av FredrikDegerman
#1468164
Jag har beställt på VParts nu så får vi se…hade en del andra grejer som jag behövde därifrån ändå och de har så galet fin leveranstid även till oss i Norrland så man tjänar knappt i tid på att dra på Biltema…
av FredrikDegerman
#1468737
Nu är den bytt, fick från VParts och den passade fint. Faktiskt inte den förskjutna varianten, utan den ”raka” så den ena varianten från Biltema hade nog funkar den med. Lite trixigt att veta hur högt man vågar lyfta motorn innan man börjar skada något men jag satte i alla fall en domkraft under tråget och en stående träkloss så jag lyfte på kanten av tråget, funkade finfint och kändes bättre att lyfta ”på rätt sida” än att lyfta precis under
Så nu brummar vi vidare i livet! Snart besiktning, första på 3 år för bilen så man kommer att vara lika nervös som inför barnens födslar!

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]