Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1467374
Hej, är det någon här i gruppen som har kunskap eller erfarenhet av bygga om en Volvo 240(90) så att man kan ha steglöst torkarintervall? Alltså att intervallet kontrolleras med en separat potentiomerer ratt. Finns andra bilar som har detta och hade varit fränt. Har sätt 240 med detta någon enstaka gång så borde inte vara omöjligt men hur gör man? Någon som vet?
#1467547
Fanns som tillbehör :)
Man kan bygga om intervalleelät också, man klipper ett motstånd och löder fast kablar till en potentiometer, var dock 20år sen jag gjorde det, så jag minns inte exakt hur jag gjorde.
#1467716
lennarte skrev:Det finns relä med fast tid, många bilar har haft det sedan -70-talet. Sitter förmodligen ett motstånd däri som du kan byta ut mot en potensiometer.
Ja det var ju det jag skrev ett par inlägg upp ;)
#1467781
Amarace skrev:
lennarte skrev:Det finns relä med fast tid, många bilar har haft det sedan -70-talet. Sitter förmodligen ett motstånd däri som du kan byta ut mot en potensiometer.
Ja det var ju det jag skrev ett par inlägg upp ;)
Missade det... :-o :x

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]

Har nylig byttet sommerdekk og har en god del reso[…]

Det som händer är att den tvekar på[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag uppt&[…]