Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lincoln
#1459802
Måste få ventilera mig här svetsade ihop en 240 till att köra med Besiktningen blev e 2a den drar något till vänster Satte nya däck o justerade framvagnen men den drar ändå till vänster Kom med tips så den går igenom (Rådlös)
Användarvisningsbild
av lennarte
#1459811
Menar du att den drar åt vänster när du bromsar??? Eller att den drar åt vänster när du kör???
Användarvisningsbild
av lennarte
#1459833
Har du ett protokoll på inställningen?? Drar bilen snett utan att någon broms (fram eller bak) ligger på är felet däck eller inställng. Har dock aldrig (under mina drygt 50 år av bilmekande) hört talas om att någon fått ombesiktning p.g.a felaktig framvagnsinställning. Så felet är förmodligen något helt annat
av Amarace
#1459866
Måste ju dra väldigt fort/hårt åt vänster om du fått ombesiktning på det? Inte att den drar något bara.
Iaf, styrväxeln kan vara orsak till det, ta loss remmen till servopumpen och kör (blir såklart mer tungstyrd), drar den inte då så är det styrväxeln som behöver renoveras.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1459875
Om du lyfter upp båda hjulen fram pricksis så de är av backen o startar sa hjulen stå rakt o inte svänga själva. Även med litet gaspådrag. Så har iaf jag testat vid ett par tillfällen. Ovanstående förslag går lika bra.
av lincoln
#1460109
Har idag lagt av servo-remmen den drar inte nåt nu så de blir att besikta utan rem till veckan När ni tror att de är daggs att renovera styrväxeln menar ni den hydraliska sidan (packboxar o tätningar) Jag bad en kompis provköra bilen lurade honom att lyssna på nåt ljud i stötdämparna ..när han kom tillbaka frågade jag om den drar till vänster.. Han hade inte märkt nåt Så.... så lite drar den Tack för hjälp
av StoraB
#1489945
Det finns en justering med kontramutter på "hydralhuset". Hissa upp bilen o se ifall hjulen svänger olastade. Då justerar du.
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]