- lör 14 aug 2021, 22:54
#1459097
Tjena!
Är mitt uppe i en renovering av en 240 turbo. Snurran som sitter på nu är en Garrett originalturbo, och den behöver bytas eller renoveras. Funderat på om jag ska skicka den på renovering ELLER om jag helt enkelt ska byta till en 13c, då också byta till ett 90+ grenrör och förmodligen då också behöva dra nya olje- och kylledningar. Som jag har förstått så ska mitsubishiturbon gå lite bättre.
Då bilen har K-jet sprut så blir det inte mer än 190 hk, och störra turbons är då också tyvärr uteslutna.
Vad skulle Ni köra på?
1. slänga tillbaka en renoverad originalturbo
2. köra på en 13c + 90 grenrör
3. Annan lämplig turbo (vad det nu skulle kunna tänkas vara för en)
Mvh
Är mitt uppe i en renovering av en 240 turbo. Snurran som sitter på nu är en Garrett originalturbo, och den behöver bytas eller renoveras. Funderat på om jag ska skicka den på renovering ELLER om jag helt enkelt ska byta till en 13c, då också byta till ett 90+ grenrör och förmodligen då också behöva dra nya olje- och kylledningar. Som jag har förstått så ska mitsubishiturbon gå lite bättre.
Då bilen har K-jet sprut så blir det inte mer än 190 hk, och störra turbons är då också tyvärr uteslutna.
Vad skulle Ni köra på?
1. slänga tillbaka en renoverad originalturbo
2. köra på en 13c + 90 grenrör
3. Annan lämplig turbo (vad det nu skulle kunna tänkas vara för en)
Mvh