Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FyoDisco
#1463927
Ja, resistorn sitter separat, men den sitter bredvid kupéfläktsmotorn inne i fläktpaketet. Se bilden nedan. Det gröna längst upp på bilden är resistorn/fläktmotståndet.

Jag tycker att du ska ta bilen till en AC-firma så kan de fylla och testa systemet. Byta lågtrycksvakten utan att tömma systemet tror jag inte att du kan göra. AC:n styrs inte av något läge på fläktvredet, utan AC:n styrs separat av ett vred eller en knapp beroende på vilken modell du har. Lägg gärna upp lite bilder så får vi se hur det ser ut. Det kan räcka att dra åt lite om det läcker i en skarv, men troligtvis har skarven inte gängat upp sig själv utan det är något annat som gör att det läcker. Men man vet aldrig. Kan vara en kass o-ring som gör att det läcker.


Bild
Användarvisningsbild
av FyoDisco
#1463954
Jag vet tyvärr inte var man kan köpa en resistor. Du kan kolla upp artikelnumret i GCP:s katalog och se om den finns i lager hos dem. Eller bara skicka ett mejl till GCP. Det kanske är lika bra att byta resistorn, men samtidigt vet jag inte hur pass vanligt det är att de blir dåliga och på bilar med AC är det relativt lätt att komma åt. I alla fall om man jämför med bilar utan AC, då måste hela fläktpaketet rivas ut.

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]