- ons 15 sep 2021, 21:15
#1463927
Ja, resistorn sitter separat, men den sitter bredvid kupéfläktsmotorn inne i fläktpaketet. Se bilden nedan. Det gröna längst upp på bilden är resistorn/fläktmotståndet.
Jag tycker att du ska ta bilen till en AC-firma så kan de fylla och testa systemet. Byta lågtrycksvakten utan att tömma systemet tror jag inte att du kan göra. AC:n styrs inte av något läge på fläktvredet, utan AC:n styrs separat av ett vred eller en knapp beroende på vilken modell du har. Lägg gärna upp lite bilder så får vi se hur det ser ut. Det kan räcka att dra åt lite om det läcker i en skarv, men troligtvis har skarven inte gängat upp sig själv utan det är något annat som gör att det läcker. Men man vet aldrig. Kan vara en kass o-ring som gör att det läcker.
Jag tycker att du ska ta bilen till en AC-firma så kan de fylla och testa systemet. Byta lågtrycksvakten utan att tömma systemet tror jag inte att du kan göra. AC:n styrs inte av något läge på fläktvredet, utan AC:n styrs separat av ett vred eller en knapp beroende på vilken modell du har. Lägg gärna upp lite bilder så får vi se hur det ser ut. Det kan räcka att dra åt lite om det läcker i en skarv, men troligtvis har skarven inte gängat upp sig själv utan det är något annat som gör att det läcker. Men man vet aldrig. Kan vara en kass o-ring som gör att det läcker.
Är ute och sladdar med 240:n och lyssnar på Sator
Volvo 245 GL/T 1990, Volvo 245 Turbo 1982
Volvo 245 GL/T 1990, Volvo 245 Turbo 1982