Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JagRullar245
#1447271
Hej, hur kopplar man in högtalare i bakdörrarna på en 240? Har en uppsättning original högtalare och tanken är att göra allt så original som möjligt. Hur gör man bå bästa sätt detta. Vill ha all info. Vart ska högtalarna sitta, vart drar man kablarna, hur kopplar man in dem i stereon? Har cr-603 original stereo. Har centrallås så hur man får sladdarna ut ur dörren är inget problem
av rd350
#1447291
Original på de sena årsmodellerna satte man högtalarna i den lilla "trekanten" sidan/framför baksätet i plastpanelen på bakskärmen. Alltså inte i dörrpanelen
av Amarace
#1447386
Det är i dörrsidorna på dom senare, i trekanten var på äldre.
Inkoppling är på den kontakten från stereon som är till bakre högtalare (grå fyrpolig kontakt).
Men som jag skrev tidigare är CR-603 en enkel stereo, så den har inte utgång för mer än två högtalare (2*6W), så du måste ha en faderkontroll om du ska ha fler.
Vore jag du skulle jag försöka hitta en bättre radio än den där.

Kablarna drar du ju bara längs sparklådan och sedan upp framför framdörrarna och under brädan fram till stereon

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]