Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndreasWe
#1444403
Hej

Hur vet jag att det är en jubileumsmodell? Står inget på tranportstyrelsen när man loggar in med reg numret.
Lackeringen vittnar om att det är en jubileumsmodell men är det nått mer? Följde det med nått dokument eller annat.

Hoppas på svar.
Mvh Andreas
av Amarace
#1444513
En Jubileum är en vanlig GL med B230F, men med jubileumstripe och svarta lister (som en GLT). Har även blå ribbad plyschklädsel.
Så nej, det står ingenstans om det är en jubileum då typkoden bara säger GL.
Vagns/leveransboken på Volvo kan nog säga det.

Men varför tror du det är en jubileum? Är den silvermetallic? Det var ju en standardfärg. Har den alla lister svart? Har den jubileumsstripe? Ja då är det en jubileum.
av AndreasWe
#1444609
En fråga till er Volvo kunniga. Är Jubileum nått som ökar värdet?
Känns ju som en gl med stripes. Vad bör en 240 Jubileum ligga på prismässigt? Få ägare och dryga 20.000mil, brukskick utan rost.
av Amarace
#1444610
B230F är väl ok, dock är det ju den sämsta versionen. Blev bättre 88b o nyare.

Pris går inte att säga utan detaljerade bilder, sen beror det på vart i landet den är o.s.v.
En jubileum är inte så myclet mer värde i än en vanlig, ett par tusenlappar, men då gäller det att den är bra i lacken och stripningen är hel, det är det som är svårt att få till.

Och det är ju just en GL med stripes ;) (och svarta lister smat Plyschinredning.

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]