- mån 26 apr 2021, 20:07
#1442962
Hej på er. Köpte grabben min en gammal 244GL som han ska få lära sig att skruva i.
I vintras när jag körde hem den dryga 7km så gick den bara på choken. Killen som jag köpte den av sa att den alltid bara gått så. Efter lite forskning och skruvning har nu ny mekanisk bränslepump monterats då den förra hade spruckit. Förgasaren (stromberg 175cdus) rengjordes också i samma veva.
Problemet som uppstått är att nu går bilen förvisso att starta med lite gas men den låter som en båt och tycks gå på tre cylindrar, första har törnat ihop verkar det som då jag kände på grenröret och cylle 2-3-4 var lite varma men cylinder 1 var kall.
Problemet var även innan byte av bränslepump och rengöringen. Den låter inget annorlunda eller reagerar när man ger gas utan verkar ha stannat i "puttra på och dö-läget".
Har någon några idéer innan jag går lös och kollar vakuumläckor och/eller byter halva tändsystemet?
Skickat från min M2007J17G via Tapatalk
I vintras när jag körde hem den dryga 7km så gick den bara på choken. Killen som jag köpte den av sa att den alltid bara gått så. Efter lite forskning och skruvning har nu ny mekanisk bränslepump monterats då den förra hade spruckit. Förgasaren (stromberg 175cdus) rengjordes också i samma veva.
Problemet som uppstått är att nu går bilen förvisso att starta med lite gas men den låter som en båt och tycks gå på tre cylindrar, första har törnat ihop verkar det som då jag kände på grenröret och cylle 2-3-4 var lite varma men cylinder 1 var kall.
Problemet var även innan byte av bränslepump och rengöringen. Den låter inget annorlunda eller reagerar när man ger gas utan verkar ha stannat i "puttra på och dö-läget".
Har någon några idéer innan jag går lös och kollar vakuumläckor och/eller byter halva tändsystemet?
Skickat från min M2007J17G via Tapatalk