Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JagRullar245
#1442882
Någon som har en aning om hur man kan få bakrutetorkaren att stanna i nedre position. Endast en tant som ägt den innan mig sedan ny och har svårt att tro att hon gjorde som pågarna haha. Tacksam för svar på lö så ning
Användarvisningsbild
av lennarte
#1442997
Kan vara att armen på torkrmotorn är ändrad eller att motorn sitter i fel position. Men skrev du inte i början att den stannade i nedre position?
Användarvisningsbild
av FyoDisco
#1443153
Spolarpumpen sitter på spolarvätskebehållaren i motorrummet. Det sitter två pumpar där, en till framrutespolarna och en till bakrutespolaren. Jag vet tyvärr inte vilken som är vilken men det är nog enkelt att ta reda på. Bara följa vart slangarna går. Möjliga fel kan vara trasig pump, igensatta slangar, igensatt spolarmunstycke eller en trasig slang. På min 245:a har en gnagare gnagt av spolarslangen precis innan den går in genom torpedplåten, så spolarvätskan rinner bara ut i motorrummet och ner på backen om jag använder bakrutespolaren. För att testa pumpen kan du lossa slangen och sätta dit en slang som leder rätt ut på backen bara. Sen kör du bakrutespolaren och ser ifall det kommer någon spolarvätska. Gör det det så vet du att felet inte ligger där. Då är det bara att fortsätta felsöka bakåt.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]