Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohnM
#1439239
Hej alla kunniga volvoskruvare!

Är det någon som vet hur man får tag på säkerhetsbälteslås fram till 440 turbo?
Sista delen att fixa innan besiktningen 😁

Mvh john
Användarvisningsbild
av vetten
#1439252
Du kan ju kolla på 480 klubbens hemsida även om det inte är så mycket fart där numera annars så tror jag att det är samma på alla madeller av 400 serien ett annat tips är ju att annonsera under köpes på den här sidan. Tyvärr så gjorde jag mej av med alla reservdelar när jag sålde min sista 480 för 10 år sen kanske ligger det någon backspegel och någon turbobobox kvar i någon låda.
Lycka till med din 440 som enligt mej är en rolig och snygg bil och har du en turbo så är dom ju otroligt lätta att trimma.
av JohnM
#1439321
Tack vetten för detta.
ska ta en till på 480 klubben och ven lägga in här.

det är en 440 turbo som jag har helrenoverat. turbon är från tidigare ägare och har blivit en del extraladdad.
440 är fina och om man sänker dem till "showroom" höjd är de mycket trevliga efter vägen

Med vänlig hälsning
John M
Användarvisningsbild
av vetten
#1439332
Ja jag höjde laddet på min senaste jag hade till 1,0 istället för 0,5 och bromsade den i bänk till dryga 170hk gick som ett skållat troll, tänk om Volvo hade lagt sej där från början vilken hit det hade blivit körde den i 220 en gång och då kändes den inte klar hade gått att få ur den lite flera km/h sen vet jag inte hur mycket fei mätaren visade men fort gick det.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]