Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1438950
Hej! Köpte en 240 från 76 igår å den går hur bra som helst tyvärr så började den läcka soppa på hemvägen kollade idag å då har en anslutning helt gått av, problemet är att jag inte vet vad det är för något anslutningen sitter på. Den sitter på nån sorts armatur under förarstolen ungefär, mer mot vänstra framhjulet. Någon som vet vad grejen heter? Har googlat å frågat kompisar men får inte fram nåt!!
#1438964
Finns inget där original, det går ett rör hela vägen från ovan bakaxeln fram till motorrummet (insprutare har en plastslang frn pumpen bredvid tanken).
Sitter det bensinvärmare däremot så kan det sitta en förgrening ungefär där du beskriver, isåfall är det bara att ta bort och skarva med slang.

Ta en bild så säger det mer än all text ;)
#1439224
Okej tack, hade ej tillgång till bilen när jag skrev texten men ska hem idag så kan ta bild då👍 Men hur kan de vara en bensinvärmare? De finns ingen kabel som går dit den är endast jordad i armaturen den sitter i.
#1439291
Det är ju alltså en förgrening för bränsle isåfall, så det blir ett tredje rör sommgår till bensinvärmaren (som isåfall sitter/suttit i motorrummet)

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]