Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1436903
240 som är en 90a startar inte. Har provat att koppla emellan vid reläet så att pumparna går utan reläet. Båda pumparna går och det kommer bränsle till fulerailen. Har mätt upp reläet utanför bilen och allt är som det ska. Har kollat alla säkringar och det är integlapp vid huvudsäkringen. När reläet är inkopplat så slår spolen som ska slå på vid tändningsläge 2 på som den ska men den som skall slå på vid läge tre slår inte på när man vrider fullt. Vad kan vara felet, någon som har en aning? Givare som är paj? I så fall vilken bör man kolla? Vevaxelgivaren kanske?
Senast redigerad av 1 JagRullar245, redigerad totalt 0 gånger.
#1436906
Ja vevaxelgivaren behöver ge signal till styrboxen för att de ska slå reläet till bränslepumpen. Detta är för att pumpen ska stanna om bilen är med om en olycka där motorn stannar.
#1437004
Värt att nämna är kanske även att felkodsläsaren håller på o spökar. Varesig man har den i 6an eller 2an så lyser dioden svagt hela tiden och när knappen är intryckt lyser den med full styrka. Släpper man knappen återgår den till svagt sken och inga blinkningar eller något kan utläsas
#1437068
Se över jord mellan motor och kaross samt mellan batteri och kaross. Vevaxelgivaren tror jag är svårt att testa, den ger väl växelström när motorn snurrar.

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm