B21 vs B230 kamdrev - 398 topp till 531 topp
Postat: ons 06 jan 2021, 19:16
Hej
Jag är mitt uppe i byte från 398 topp till 531 topp på min B21'a. Har även uppgraderat kam till KLR T5.
Men nu står jag i valet och kvalet om jag ska ta gamla kamdrevet från 398 toppen eller kamhjulet från 531'an eller rent av köpa ett ställbart.
Dreven ser väldigt olika ut. Det gamla är mer massivt helgjutet och kantigare splines/kugg medan 531 drevet är rundare i kuggen och ekrat istället för helgjutet.
Några tips här?
Finns det någon anledning att köra det nyare drevet eller ska jag behålla det gamla som jag vet fungerar bra med remmen :)
Jag är mitt uppe i byte från 398 topp till 531 topp på min B21'a. Har även uppgraderat kam till KLR T5.
Men nu står jag i valet och kvalet om jag ska ta gamla kamdrevet från 398 toppen eller kamhjulet från 531'an eller rent av köpa ett ställbart.
Dreven ser väldigt olika ut. Det gamla är mer massivt helgjutet och kantigare splines/kugg medan 531 drevet är rundare i kuggen och ekrat istället för helgjutet.
Några tips här?
Finns det någon anledning att köra det nyare drevet eller ska jag behålla det gamla som jag vet fungerar bra med remmen :)
Då håller jag mig till det gamla drevet. 