Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1421706
Hej allihop!

Vattenpumpen på min 240 var helt utsliten så jag tog och bytte den + kamrem, packboxar och termostat till jul.

Jag gjorde fyra stycken instruktionsvideor av det hela, hoppas att någon kan ha nytta av det :)

Termostatbyte
Kamremsbyte
Packboxbyte
Vattenpumpsbyte

God fortsättning på 2021!
#1425483
Nej, inte vad jag anser. Dock tittade jag inte på allt eftersom jag har gjort nästan alla de där arbetena tidigare. Det enda jag inte gjort är att byta packboxar, så den videon tittar jag närmare på när det är dags att byta packboxar för mig. :-)
#1425552
Bra minnes upp friskare jag har gjort de jobb du visar. Men det var inte i går direkt.
Bra gjort mer sånt det är kul att kolla på. Dessutom blir man sugen på att skaffa en 240 igen.
Har du några avsnitt med rostlagning?.
Det var ju inte direkt ovanligt med rost i 240 modellerna.
#1431748
Fina videos!

Jag tänkte också på skillnaden mellan kamdrev och balansdrev när jag bytte kamrem häromdagen. Är de likadana, fick du svar på det? Jag har en -88 med B230F.

En annan sak jag undrar över är brickorna bakom kamdrevet och de olika "hålen" som ska passa stiften. Har sett vissa som har en skåra och vissa som har ett "fristående" hål. Vilka modeller ska egentligen ha bricka bakom kamdrevet?

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]