Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ida
#6290
hei. Jeg har akkurat kjøpt meg en volvo 360 og må bytte noe i mellomakselen som er koblet til girkassa (väelsellåda).
Det jeg lurer på er om det er mulig å senke girkassa mens den er festet på mellomakselen sånn at jeg kan dra den ut under bakakselen og bakover for å komme til i det leddet jeg skal bytte? Eller er det en enklere måte å gjøre dette på? Pappa mener det er noen tannhjul uten tenner der. Det bare skraper når man slipper ut clutchen, uansett om den er i gir eller ikke.

På forhånd: takk
Användarvisningsbild
av Ida
#6291
...og eventuellt om noen har mulighet til å legge ut bilde av mellomaksel/girkasse på 360 fra verkstedbok eller noe? Vi har bare 340bok og det var visst ganske ulikt 360 på det :roll:
Användarvisningsbild
av Sparkz
#6368
Det blir enklast att ta ner växellådan först. Jag har för mig att det är så man gör när man byter koppling (clutch).

Flytter inlägget till 300-delen.
Mvh Sparkz
Användarvisningsbild
av Ida
#6384
Tusen takk, det var det pappa har tenkt til å gjøre også:) Han er så hjelpsom atte :D

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]