- ons 26 aug 2020, 22:22
#1398471
Tjenare
Försökt hitta svar men inte funnit något men försöker igen.
Jag har en Volvo 240 1988 B230F som dog efter att ha varit avstängd i cirka 30 sekunder. Den startar inte alls. Ett problem jag haft med den är att ibland så är bilen fortfarande på när jag tagit ur nyckeln. Detta har hänt 2 gånger och andra gången så slutade bilen starta.
Det som är bytt i bilen:
Generator
Tändstift
Tändkablar
Fördelarlock
Luftmassemätare
Olja
Oljefilter
Bensin
Luftfilter
Batteri
Motorn går runt men startar inte. De "gammla" tändstiften va helt kolsvarta trots att dom bara va runt en månad gammla. Dom va inte dränkta med smått blöta.
Jag har kontrollerat gnista på alla stiften. Huvudsäkringen är bytt samt alla vanliga säkringar.
Bensin kommer fram till motorn och det är vakuum i bränsletrycksreglatorn. Kamremmen är hel och är på rätt plats. Samt att den är korrekt spänd.
Det är inte en 88B så har ingen digital sak att använda för att felsöka tändning och bränslesystem.
Försökt hitta svar men inte funnit något men försöker igen.
Jag har en Volvo 240 1988 B230F som dog efter att ha varit avstängd i cirka 30 sekunder. Den startar inte alls. Ett problem jag haft med den är att ibland så är bilen fortfarande på när jag tagit ur nyckeln. Detta har hänt 2 gånger och andra gången så slutade bilen starta.
Det som är bytt i bilen:
Generator
Tändstift
Tändkablar
Fördelarlock
Luftmassemätare
Olja
Oljefilter
Bensin
Luftfilter
Batteri
Motorn går runt men startar inte. De "gammla" tändstiften va helt kolsvarta trots att dom bara va runt en månad gammla. Dom va inte dränkta med smått blöta.
Jag har kontrollerat gnista på alla stiften. Huvudsäkringen är bytt samt alla vanliga säkringar.
Bensin kommer fram till motorn och det är vakuum i bränsletrycksreglatorn. Kamremmen är hel och är på rätt plats. Samt att den är korrekt spänd.
Det är inte en 88B så har ingen digital sak att använda för att felsöka tändning och bränslesystem.