- lör 27 jun 2020, 13:53
#1387457
Jag har provat på den metoden också att även plocka ur den 25 A säkringen i motorrummet ink den 16 A säkringen som går till huvudpumpen Men då ville inte Bilen Starta alls den var helt Död...... Men Ja får försöka med Plan B att klämma ihop bränsle Slangen med en Svetstång & sedan plugga Slangen med en liten kort M6/M8 bult snabbt......
Mvh Peter
lennarte skrev:Kollade på elschema, på LH 2.2 är det som du beskriver (säkring 6 anväds inte), det finns även en "huvudsäkring" för bränslesystemet vid batteriet. På senare modeller med LH 2.4 insprutningssystem är det som jag beskrev, båda fanns 1988. På -90-talet flyttades "huvudsäkringen" till säkringsdosan (säkring 6) p.g.a problem med dålig kontakt. Enligt vissa elscheman är där huvudsäkring vid batteriet även på -93 års modell (under hood fuse block), men på andra är det säkring 6. Kan vara att marknader har olika, har tyvärr inte Volvos original scheman.Hej Lennarte
På 1987 års model (LH2.2)är säkring 4 endast för tankpumpen, huvudpumpen och lambdasonden är säkrad av huvudsäkringen vid batteriet och då går motorn utmärkt så länge det finns bensin så det kan bli tillräckligt tryck.
Jag har provat på den metoden också att även plocka ur den 25 A säkringen i motorrummet ink den 16 A säkringen som går till huvudpumpen Men då ville inte Bilen Starta alls den var helt Död...... Men Ja får försöka med Plan B att klämma ihop bränsle Slangen med en Svetstång & sedan plugga Slangen med en liten kort M6/M8 bult snabbt......
Mvh Peter