Sida 1 av 1

Kjetronic B23. slangar.

Postat: mån 04 maj 2020, 22:55
av Pingo
Hej.
Någon som vet hur dom 2 slangarna till styrtrycks regulatorn ska in.
Vilken är tillopp av dom 2,den ena har större skruv på banjon och en fin sil under banjo förskruvningen. ÄR DET TILLOPPEN
till styrtrycks regulatorn från bränsle fördelaren.

Re: Kjetronic B23. slangar.

Postat: tis 05 maj 2020, 12:51
av lennarte
"Känns" som den med sil skulle vara ingång. Verkar onödigt med en sil på utgången, då har ju sk--n redan passerat ventilen
.

Re: Kjetronic B23. slangar.

Postat: mån 10 maj 2021, 22:59
av Pingo
Hejsan.
Har nu monterat efter genomgång min K jetronic på B230 motorn. Pumptrycket är ok ( 6kg.) Och kall styrtrycks ventil 1kg som sej bör. Efter uppvärmning stiger trycket 3,8, så det är enligt boken godkänt. MEN den vill leverera bränsle till spridarna fast luftmängds skivan är orörd (vilo läge) och Co skruven är tillbaka dragen. Vad kan vara galet????? Har även testat och justerat på returen men det hjälpte inte. IDEER NÅGON.

Re: Kjetronic B23. slangar.

Postat: tis 11 maj 2021, 06:43
av lennarte
När skivan är i botten ska bränsleförselaren vara stängd, är den riktigt i botten?. Skivan ska ligga mitt i konan. Är kolven i fördelaren riktigt i botten. Det ska finnas en justering av armen (inte CO skruven)

Re: Kjetronic B23. slangar.

Postat: tis 11 maj 2021, 09:04
av Pingo
ok,ska kolla detta tack

Re: Kjetronic B23. slangar.

Postat: ons 12 maj 2021, 18:57
av Pingo
skärmbild.png
skärmbild.png (47.94 KiB) Visad 1598 gånger
Vad säger du om denna bild och anslutning, filtret sitter under banjoskruven vid den röda pilen. Den förbryllar mej...men det kanske är rätt.
Har haft ner hela alltet och kollat igenom igen,finns ingen ljuster skruv..bara Co. och skivan är i botten förutom den springan på 0,1mm som ska va.
Men denna ans.l har jag ej testat.

Re: Kjetronic B23. slangar.

Postat: ons 12 maj 2021, 19:15
av Frrla
antingen så har någon pillat med systemet tidigare så det är "felinställt" i bränslefördelaren och mängdmätaren någonstans. kan vara skadat/böjt osv utan att det syns.
Eller så är det något annat som har hänt med bränsle-mängdmätaren och kretsen den tillhör som inte är rätt. Vore jag dig skulle jag leta efter begagnat som ska vara ok istället.

Har själv pillat och krånglat med 3 bilar och 2st fick jag ordning på efter jag haft ner och inspekterat precis allt och åtgärdat mindre beläggningar och "fel". den 3dje lessnade jag på efter den stått några månader och sedan blev helt knäpp när den gick kanon innan. hade liknande problem med den som du har samt att den gick dåligt när den blev varm.