Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pingo
#1378073
Hej.
Någon som vet hur dom 2 slangarna till styrtrycks regulatorn ska in.
Vilken är tillopp av dom 2,den ena har större skruv på banjon och en fin sil under banjo förskruvningen. ÄR DET TILLOPPEN
till styrtrycks regulatorn från bränsle fördelaren.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1378151
"Känns" som den med sil skulle vara ingång. Verkar onödigt med en sil på utgången, då har ju sk--n redan passerat ventilen
.
av Pingo
#1444997
Hejsan.
Har nu monterat efter genomgång min K jetronic på B230 motorn. Pumptrycket är ok ( 6kg.) Och kall styrtrycks ventil 1kg som sej bör. Efter uppvärmning stiger trycket 3,8, så det är enligt boken godkänt. MEN den vill leverera bränsle till spridarna fast luftmängds skivan är orörd (vilo läge) och Co skruven är tillbaka dragen. Vad kan vara galet????? Har även testat och justerat på returen men det hjälpte inte. IDEER NÅGON.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1445016
När skivan är i botten ska bränsleförselaren vara stängd, är den riktigt i botten?. Skivan ska ligga mitt i konan. Är kolven i fördelaren riktigt i botten. Det ska finnas en justering av armen (inte CO skruven)
av Pingo
#1445297
skärmbild.png
skärmbild.png (47.94 KiB) Visad 1413 gånger
Vad säger du om denna bild och anslutning, filtret sitter under banjoskruven vid den röda pilen. Den förbryllar mej...men det kanske är rätt.
Har haft ner hela alltet och kollat igenom igen,finns ingen ljuster skruv..bara Co. och skivan är i botten förutom den springan på 0,1mm som ska va.
Men denna ans.l har jag ej testat.
Bilagor
i21886Sprängskiss.gif
i21886Sprängskiss.gif (44.2 KiB) Visad 1413 gånger
Användarvisningsbild
av Frrla
#1445300
antingen så har någon pillat med systemet tidigare så det är "felinställt" i bränslefördelaren och mängdmätaren någonstans. kan vara skadat/böjt osv utan att det syns.
Eller så är det något annat som har hänt med bränsle-mängdmätaren och kretsen den tillhör som inte är rätt. Vore jag dig skulle jag leta efter begagnat som ska vara ok istället.

Har själv pillat och krånglat med 3 bilar och 2st fick jag ordning på efter jag haft ner och inspekterat precis allt och åtgärdat mindre beläggningar och "fel". den 3dje lessnade jag på efter den stått några månader och sedan blev helt knäpp när den gick kanon innan. hade liknande problem med den som du har samt att den gick dåligt när den blev varm.

Som rubriken lyder! Skulle ha igång pä[…]

Det är inte ett kass hjullager?

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]