- mån 27 apr 2020, 14:17
#1376678
Hej! Jag har en 240 Turbo med B21FT och K-jetronic. Ett av alla problem jag har med den bilen är att tomgången är hög. Den ligger på konstant 1500varv/min. När jag sökte runt på internet tidigare så hittade jag en engelsk felsökningslista som pekade på att "auxilary air valve do not close". Frågan är då, var sitter "auxilary air valve"?
Eller kan det vara så att tomgången behöver justeras? Om det nu finns en tomgångsskruv på dessa motorer. Var sitter den då i sådana fall?
Jag är helt färsk på det här med K-jetronic så all hjälp jag kan få uppskattas.
Eller kan det vara så att tomgången behöver justeras? Om det nu finns en tomgångsskruv på dessa motorer. Var sitter den då i sådana fall?
Jag är helt färsk på det här med K-jetronic så all hjälp jag kan få uppskattas.
Är ute och sladdar med 240:n och lyssnar på Sator
Volvo 245 GL/T 1990, Volvo 245 Turbo 1982
Volvo 245 GL/T 1990, Volvo 245 Turbo 1982