Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1375905
Har sett att det läcker lite från kontakten på bromsvarningsventilen, stämmer det jag hittade när jag sökte att det ska inte vara nån bromsvätska precis innanför kontakten? Är det i så fall bara att byta hela bromsvarningsventilen eller kan man fixa den genom o byta nån packning eller nåt?
#1375921
Det är en kolv med tätningar i båda ändar där sitter i den. Så ja, det ska vara torrt. Själva kontrakten ska inte täta. Om den gör det blir ju utrymmet i ventilen till sist fylld så kolven kan inte röra sig. Efter så många år och kanske gammal bromsvätska så blir det rostmarkeringar och om kolven då av någon anledning rört sig ( exempel luftning) så kan det börja läcka. Den går att ta isär, men jag tvivlar på att det finns delar att köpa. Det sitter o-ringar i den så hittar man rätt dimension (och kvalitet, förmodligen Viton) så kanske det funkar att ta isär och putsa ytan
#1376085
Tack för svar. Körde lite haveri förra sommaren o fick byta bromsok o några slangar så det var antagligen då det hände när jag luftade den. Får hålla lite koll på den lokala skroten om det kommer in nån 240 som man kan plocka ifrån, nya verkar vara slutsålda iaf.
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?