Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SEA
#1378183
Men va händer då om man bytt?
Är det byt tillbaka eller körförbud? Går inte att komma runt med en 93:a på nåt sätt?
av bönan
#1378234
Jag kollade lite på motsvarande, fast omvända, operationen på en 960. Där föll det dock på att avgasintyg inte går att få, då Volvo 960 med 3.0-motor aldrig såldes med manuell.

240 -93 däremot fanns ju att beställa med automat. Därmed borde det väl inte vara omöjligt att få ut intyget från Volvo?
Om inte annat tror jag inte att besiktningen bryr sig nämnvärt på en bil som i övrigt är original och fin. Men detta är inget jag har belägg för.
Användarvisningsbild
av Frrla
#1378236
bönan skrev:Jag kollade lite på motsvarande, fast omvända, operationen på en 960. Där föll det dock på att avgasintyg inte går att få, då Volvo 960 med 3.0-motor aldrig såldes med manuell.

240 -93 däremot fanns ju att beställa med automat. Därmed borde det väl inte vara omöjligt att få ut intyget från Volvo?
Om inte annat tror jag inte att besiktningen bryr sig nämnvärt på en bil som i övrigt är original och fin. Men detta är inget jag har belägg för.
på min -84gle står det fortfarande automat fast jag vet att den vart in på sbp minst dom senaste 5 gångerna med m46an....
vågar inte säga något till dem heller för jag tror ärligt talat ingen bryr sig. å vill inte råka ut för något byråkratiskt trubbel bara för att man råkar glappa när dom kontrollerar blinkersen :)

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]