- tis 24 mar 2020, 15:53
#1371252
Hej! Jag har googlat lite men inte blivit riktigt klok så jag behöver er hjälp här.
Igår tog jag ut bilen från vinterförvaringen och efter att ha kört ca. 500m så tänds lambdalampan. Det är första gången som jag ser den tänd (när den inte ska vara tänd) på denna bilen så länge den har varit i mina ägor. När jag kollade felkoderna så fick jag 2-1-2, alltså ingen signal från syresensorn. Nu har jag kört några mil och varningslampan lyser fortfarande, men bilen går bra att köra. Inga konstigheter alls. Ibland kan den gå något ryckigt.
Har ni några tips på vad jag kan felsöka eller vad för åtgärder jag kan vidta för att försöka fixa detta? Var ska jag mäta någonstans för att med en multimeter mäta syresensorns funktion?
Bilen är en Volvo 245 1990 med LH2.4 och B230F.
Mvh
Felix
Igår tog jag ut bilen från vinterförvaringen och efter att ha kört ca. 500m så tänds lambdalampan. Det är första gången som jag ser den tänd (när den inte ska vara tänd) på denna bilen så länge den har varit i mina ägor. När jag kollade felkoderna så fick jag 2-1-2, alltså ingen signal från syresensorn. Nu har jag kört några mil och varningslampan lyser fortfarande, men bilen går bra att köra. Inga konstigheter alls. Ibland kan den gå något ryckigt.
Har ni några tips på vad jag kan felsöka eller vad för åtgärder jag kan vidta för att försöka fixa detta? Var ska jag mäta någonstans för att med en multimeter mäta syresensorns funktion?
Bilen är en Volvo 245 1990 med LH2.4 och B230F.
Mvh
Felix
Senast redigerad av 1 FyoDisco, redigerad totalt 0 gånger.
Är ute och sladdar med 240:n och lyssnar på Sator
Volvo 245 GL/T 1990, Volvo 245 Turbo 1982
Volvo 245 GL/T 1990, Volvo 245 Turbo 1982